הרב
משה פיינשטיין מתייחס בתשובתו לשאלה זו. הוא מתייחס לאפשרות זו בחומרה רבה. התשובה
מתייחסת לאפשרות למנות אדם כזה למשרה ולשאלת הסילוק שלו במקרה וכבר מונה.
שו"תאגרותמשהיורהדעהחלקבסימןקח
במישישלומשרהבביתהכנסתקאנסערוואטיוויאםרשאיןלמנותולמגידשיעורודרשןבביהכ"נכ"חשבטתשכ"ט.
מע"כידידימהר"ראברהםהעכטשליט"א.
בדבראחדשישלומשרהבביהכ"נשלהקאנסערוואטיווןאםרשאיןלמנותולהגידשיעורלפניבע"בבהלכהואגדהולדרושבביה"כנשלשומריתורה.
הנהזהאינו /איזו/ שניםשנשאלתיבדברשוחטשקבלמשרתשמשותבביהכ"נדקאנסערוואטיווןוהשבתידאףשמשרתוהואשלעניניםאחריםשלאשייכיםלעניניאמונהודתאיןלהכשירודהאמצינודקראתנאדבר"ילמישנמכרלהיותחוטבעציםושואבמיםלע"זנמיבשםכומרבקידושיןדףכ'
שהואהעוסקבעניניהאמונהועבודותיהדע"זאלמאדהואמשוםדעכ"פהואעוזרומסייעבעניניעבודותיה,
שלכןדיןהשמשוכלהמשרתיםבביהכ"נדהקאנסערוואטיווןכדיןהראבייודיןהפרעזדענטשהםודאיפסולין.
וזהודאישלהיותדורשומגידשיעורהואעודגרועדישלחוששידרושדברידופיויגלהפניםשלאכהלכה, ואפילוכשאיןלחושלזהאיתאבמו"קדףי"זבצורבאמרבנןדהוהסנישומעניה,
והיוצריכיליהרבנןשמסיקהגמ' דאליבקשותורהמפיוופרש"ידמוטבדלאילפימיניה, אףדהיהאדםגדולבתורהוידער'
יהודהדילמודכהלכה, ומ"מאיןללמודתורהמפיוואיפסקכןבש"עיו"דסימןרמ"וסעיףח'
דאיתאשםהרבשאינוהולךבדרךטובהאףעלפישחכםגדולהואוכלהעםצריכיןלואיןלמדיןממנועדשיחזורלמוטב.
וכ"שבסתםבנ"אדסנושומעניהשישלחוששגםידרוששלאכהראוי, ואףבדבריהלכהילמודשלאכהלכה,
אובקלותובטולהחשיבותח"ו, ולכןודאיאיןלמנותמישישלומשרהאצלהקאנסערוואטיווןאףבמשרהכזושלאשייךלעניניאמונהביןבבתיכנסיותשלהןוביןבהסעמינאר
/בהסימינר/ לראבייסשלהם, שיאמרשיעוריםבהלכהובאגדהודרושואףאםמנוהומהראוילסלקו.
והנניידידו, משהפיינשטיין