חפש מאמרים
תאריך
כותרת
חיפוש חופשי

סיפור על ילד סקרן שנשאב לתוך התלמוד ופתח את השערים לכולנו.
סרטון על הרב שטיינזלץ מוקדש לכל הלומדים והלומדות, הילדים והילדות שמתחילים את המסע אל התלמוד.

לגמרא יש שערים רבים, רבות הדרכים המובילות אל ליבה. אבל איך נמצא את הדרך שלנו? האם יש כללים מסוימים שיכולים לסייע לכל אחד להיכנס בשעריה?
במאמר זה ננסה להציע כמה הצעות שיסייעו ללומד העצמאי להתחיל את דרכו.

הגמרא מכילה יותר מידע כזה או אחר המועבר באמצעות הלימוד בה. הגמרא היא שפת חשיבה ושפת התמצאות המכילה נקודת מבט ייחודית על המציאות כולה. 
מה הן ההשלכות של התובנה הזו על אופן לימודה?

כשלא מוצאים את המשקפיים, הולכים לאיבוד. 
אם כן, האם יש 'משקפיים של גמרא' כאלו שיוכלו לסייע לנו להתמצא בה? מבעד לאילו עדשות נביט בה כדי שנזכה לחוש את אורה ולא נאבד בתוך כמות המידע העצומה האצורה בה?

דבר אחד למדתי מסבא ע"ה: 'חילזון נושא את ביתו על גבו ואילו היהודי נושא אותו בגמרא שבידו'.
אז... איך נרגיש בבית בגמרא? ומה אני אוהב בה?

היהדות מחנכת אותנו לדעת. עצם הרעיון של מצוות לימוד תורה היא קריאה חינוכית כבירה הפונה לכל אדם ודורשת ממנו:'צמח, גדל!'.
אבל מדוע רעיון זה הוא כה בסיסי ביהדות ומה הקשר בינו לבין העובדה שיהודים מקפידים כל כך ללמוד דווקא גמרא? 

בסוגיה זו שהופקה עבור מפמ"ר תושב"ע ממלכתי, תוכלו לראות דוגמא לסימון סוגיה באופן המסייע לתלמידים להתמצא הן בחומר הנלמד מתוך הסוגיה עצמה והן בקטעי הביאור והפירוש הרלוונטיים לו. עריכה כזו מתאימה לכל יחידת לימוד בה לומדים תלמידים - צעירים או מבוגרים - קטעים שונים מסוגיות מגוונות. 

חוברת  זו מיועדת לתלמידים בעלי יכולת אוריינית בסיסית בלימוד משנה. החוברת מהווה חומר העשרה מאושר עבור תלמידי ג'-ה' בחינוך הממ"ד.
הלימוד והעבודה בחוברת יקנו לתלמידים היכרות מקיפה עם מסכתות 'מועד קטן', 'שבת' ו-'מגילה', תוך שימת דגש על מתן כלים דידקטיים לניתוח משנה באופן עצמאי. 

החוברת עשירה בתמונות, איורים והסברי ריאליה מפורטים, המבטיחים חווית לימוד מעמיקה ומרתקת!

מציג תוצאות 1 - 25 מתוך 94
<< לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא >>